Produkter (Se alla)
23, 27 & 30 december samt 2-3 januari. Stängt för kundbesök.
  • Jag vill köpa en Ruger SFAR / Ruger MPR av er, hur gör jag?
    • För Rugers gevärssortiment är vi distributör på den svenska marknaden, du kan således ej köpa Rugers gevär direkt av oss. Vänligen vänd dig till en av våra återförsäljare så kan de hjälpa dig med din beställning. Du hittar återförsäljare via denna länk https://www.sportec.se/page/saljes-enbart-genom-aterforsaljare
  • Jag har beställt en Ruger SFAR / Ruger AR-556 MPR av en återförsäljare, när kommer den?
    • Vi avser att lagerhålla båda modellerna och beställer därför i förväg. Vi väntar inte till dess att vi når ett visst antal på order.
      Ruger ger slutligt leveransbesked på nästkommande sändning ca 1 månad innan leverans sker. Då vet vi med säkerhet hur många exemplar av respektive vapen som leveransen innehåller. Dessa vapen fördelas till återförsäljare strikt i turordning efter när de lade sin beställning hos oss. Ruger levererar SFAR / MPR löpande, så snart det är möjligt.
  • Jag är återförsäljare och har order hos Sportec på Ruger SFAR / Ruger AR-556 MPR, när kommer min leverans?
    • Se svar ovan. När vi vet hur många exemplar en sändning från Ruger innehåller fördelas dessa enligt strikt turordning till våra återförsäljare som lagt order. Du kommer att bli kontaktad så snart det är möjligt när vi har information som berör din leverans.
  • Jag har ett inköpstillstånd på en Ruger SFAR / Ruger AR-556 MPR, vad gör jag om det hinner gå ut innan leverans?
    • Om de sex månader som ditt inköpstillstånd är giltigt håller på att gå ut så kontakta en av polisens vapenhandläggare i din region och förklara situationen. Vanligtvis kan ditt inköpstillstånd förlängas men det är Polismyndigheten som beslutar om det.
  • Jag har ett inköpstillstånd på en Ruger SFAR / Ruger AR-556 MPR men ej beställt någon. Kan jag få reda på vilka handlare som har den i lager?
    • Nej, vi har ej tillgång till den informationen och vi lämnar ej ut information om mängden vapen respektive handlare beställt av oss. Du får själv vända dig till en återförsäljare och se ifall de har vapen tillgängliga. Du hittar våra återförsäljare här https://www.sportec.se/page/saljes-enbart-genom-aterforsaljare
  • Påverkas Sportecs leveranser av de nya amerikanska exportrestriktionerna 2023?
    • Nej, vi har nödvändiga tillstånd på plats redan. Vi är inte påverkade av detta.
  • Jag har ett garantiärende eller serviceärende som jag behöver hjälp med. Hur gör jag?
    • Du vänder dig i första hand till den butik där du köpt geväret. Vi bistår våra återförsäljare med rådgivning och nödvändig support.
      Vi råder dig alltid att skriftligen skicka en reklamation till den butik du köpt vapnet ifrån.

      Som privatperson är du skyddad av konsumentköpslagen. Se här för mer information: https://www.hallakonsument.se/

      Om du trots allt inte får hjälp så kan du kontakta Sportec. Vi och Ruger bistår med hjälp att byta ut ditt gevär, sannolikt genom följande förfarande:
      1. Du häver ditt köp och returnerar det defekta vapnet till den butik du köpt det ifrån.
      2. Vi (Sportec, i samråd med Ruger) säljer ett nytt gevär till dig för samma pris som du först köpt geväret för.